Leta i den här bloggen

fredag 1 mars 2013

Dykning och mer regn

Gabriel försvann iväg och dök idag så pojkarna och AC blev ensamma men inte hade vi tråkigt för det. Vi tog en liten vända till stranden där vi badade och byggde sandslott. Åt lite lunch hos vår lilla gulliga tant och tog det lite lugnt med bokläsning innan Gabriel var hemma igen.

Han var mycket nöjd med sina dyk som hade gått bra. Han hade sett en hel del sköldpaddor, haj och  en del annan fisk. Tyvärr var korallen mer eller mindre död och det beror väl mycket på fiskandet med dynamit som fortfarande sker. Vi såg även rester av det i Ao Nang då det flöt upp fiskar och maneter på stranden.

Vi tänkte att vi skulle göra ett nytt försök med Long Beach men även denna gång kom ett häftigt regn så det är någon som inte vill att vi ska gå dit. Hur som helst så kan man inte gå dit med barnvagn om man tänkt sig det som vissa sa till oss att man kunde. Det är en bit som är djungelpromenad. Dock en väldigt enkel promenad om du inte har vagn vill säga. Gustav somnade på vägen dit så det kändes inte riktigt värt att konka igenom skogen med honom sovandes i spöregn så vi tog en paus och tittade på regnet som stod som spön i backen och försökte njuta av nuet.

Vi gick sedan tillbaka i regnet mot hamnen och hittade en trevlig restaurang att äta middag på. Det var fin utsikt över vattnet när det sedan slutade att regna och alla var på gott humör. Gustav ville dock absolut inte äta. Han skulle bada!!! Vilken lycka när världens godaste pastarätt kom ut. Den åts upp med god aptit vilket var synd då vi övriga gärna hade tagit resterna...

Tog sedan en sista promenad i staden innan det var dags att bege sig hemåt för sängen. Ett inköp av båtbiljetter skedde också så i morgon klockan 11:30 åker vi vidare mot Svensk ön Kho Lanta.